Oddech

Zamknięte ciało a oddech.

W obecnych czasach dużo siedzimy. W pracy, przed telewizorem, przed komputerem i ze smartfonem w dłoni. Ta pozycja zamyka nam ciało.

Jednym ze skutków jest zamknięcie klatki piersiowej. Siedząc garbisz się, klatka piersiowa się zapada, żebra zbliżają się do siebie, a brzuch jest ściśnięty.

I jak w tej sytuacji oddychać?

Jest wiele asan otwierających klatkę piersiową : pies z głową w dół na przedramionach (Adho Mukha Svanasana, łuk (Dhanurasana), świerszcz (Salabhasana), wielbłąd (Ustrasana) i wiele innych.
Pamiętaj przede wszystkim o tym, aby brzuch był miękki. Wdychaj powietrze powoli kierując je pod pępek. Wydech jest procesem naturalnym. Jeśli jednak chcesz aby wydech był pełny i zostawił dużo więcej miejsca na kolejny wdech, otwórz usta kształtując je w ,,o” , obniż język i wydychaj powoli tak, jakby z gardła wydobywało się nieme ,,h”.

Nie ma znaczenia, czy robisz wdech przez nos czy przez usta. To zasadniczo będzie zależało od intensywności ćwiczeń.
Kiedy oddychasz ustami, energetyzujesz i mocno dotleniasz ciało. Przy większym wysiłku, oddychasz ustami, oddech jest szybszy, szerszy, ale i płytszy i chłodniejszy.
Oddychanie nosem ma zupełnie inną funkcję. Gdy oddychamy nosem, aktywizują się niższe części płuc i pobudza się nerw błędny połączony z przywspółczulnym układem nerwowym –
dokładnie tym, który odpowiada za relaksację.

Ciało samo Ci podpowie czy oddychać nosem czy ustami. Wsłuchaj się w siebie i oddychaj.

Więcej informacji o naszych warsztatach i kursach znajdziesz na https://www.activproject.pl/wydarzenia

Idę na Jogę

Idę na Jogę !
Tak, to dobra decyzja. I o ile tylko uda Ci się dotrzeć na zajęcia, to już jest dobry początek 🙂
Wbrew pozorom już samo dotarcie może stanowić problem.
Nie wiesz co Cię czeka, czy ,,dasz radę” i czy nie będziesz się głupio czuć, patrząc na prowadzącą (pewnie zakładasz, że będzie szczupła, giętka i w ogóle chodzący ideał z instagrama?) i źle wypadniesz na tle innych uczestników.
No to odpowiem:
DASZ RADĘ! Joga jest fizjologiczna. Ćwiczysz na tyle, na ile dzisiaj, teraz Twoje ciało chce i może.
NAUCZYCIEL!- jogin też człowiek. Ma swoje lata i swoją figurę. Jest od tego aby Cię poprowadzić, a nie być niedoścignionym ideałem.
WSPÓŁUCZESTNICY! – Każde ciało jest inne, tak jak inna jest każda osobowość. Poznasz osoby, które tak jak Ty będą się zmagały z asanami. Nie porównuj się do nich tylko do samej siebie za trzy miesiące 🙂

Potrzeba tylko tej Twojej pierwszej decyzji IDĘ NA JOGĘ!
Serdecznie zapraszam. Przyjdź, zacznij.

Więcej informacji o naszych warsztatach i kursach znajdziesz na https://activproject.pl/wydarzenia/

Trójkąt rozciągnięty – Utthita trikonasana

Unieś się do góry. Ręce góra wdech, ręce szeroko. Odkręć prawą, dokręć lewą. Biodra mocno w lewo. Rozciągnij prawy bok i odłóż prawą dłoń pod prawym barkiem.  Przenieś prawy bark nad kolano i wyciągnij lewą rękę do góry. Zegnij prawą nogę w kolanie i unieś się do góry.

Więcej o naszych kursach i warsztatach znajdziesz na: https://activproject.pl/wydarzenia/

 

Wojownik II – Virabhadrasana II

Stań w szerokim rozkroku. Podnieś ręce do góry z wdechem, przenieś do boku. Odkręć prawą, dokręć lewą. I przejdź do wojownika dwa. Po czym unieś do góry ręce. Ręce szeroko i miękko opadamy w dół.

Więcej o naszych warsztatach i kursach znajdziesz na: https://activproject.pl/wydarzenia/

 

Odłóż kolana na matę.  Przejdź do pozycji dziecka. Falą wejdź do przodu i pies z głową w dół.
Jeszcze raz odłóż kolana na matę. Dłonie krok do przodu, zaokrąglij plecy i przejdź do deski z podporem na kolanach. Unieś stopy do góry, odwróć się w jedną a potem w drugą. Przysiądź na piętach i wydłuż kręgosłup.